fbpx

Suksesshistorie: Hvordan fikk Chat Noir bedre dekning?

Les hvordan Chat Noir fikk bedre dekning?

Chat Noir er et historisk teater i Oslo. Teateret ble grunnlagt i 1912 og har en lang og betydningsfull historie i norsk teaterkultur. Det er kjent for å ha vært et sentrum for kabaret, musikalske forestillinger, revyer og annen underholdning. Chat Noir har en karakteristisk, stilfull atmosfære og har vært vertskap for mange kjente norske artister og komikere gjennom årene.

 

Chat Noir – en kjær institusjon

Teateret har gjennomgått flere renoveringer og endringer i løpet av sin historie, men det har alltid beholdt sitt særpreg og status som en viktig institusjon innenfor norsk scenekunst. Chat Noir har fortsatt å tilby et variert utvalg av teaterforestillinger, konserter og underholdning for publikum i Oslo og er en kjær institusjon i byens kulturliv.

Chat Noir ønsker å kunne tilby profesjonelle forestillinger av høy kvalitet til publikum, og fokuserer mye på service slik at gjestene har en best mulig opplevelse når de besøker dem. 

For å sikre god service er Chat Noir avhengig av et godt fungerende IT-system og nettverk med god dekning, noe som ikke var et tilfelle. Vi bestemte oss for å søke etter en IT-partner, som hadde erfaring fra teater-virksomhet.

Evig Ung
Foto: OverNorge AS. «Evig ung» er en stor suksess og har solgt nærmere 60.000 billetter

 

Nedetid skapte frustrasjoner

Vi hadde «hjemme-mekkede» løsninger, og vi skjønte med tiden at det bare skapte frustrasjoner. Vi slet med mailkorrespondanse, lagring på harddisk og generell nedetid på e-post og internett. Dette hindret oss i å gjennomføre dagligdagse gjøremål. Å svare på e-post var ikke alltid like lett.

Alt var koblet slik at det måtte gjennom vår interne server før det kom til oss, og noen ganger kunne det føre til at e-post ikke kom gjennom eller havnet i søppelpost. Det bar generelt preg av at systemene var utdatert og vi hadde f.eks. ingenting lagret på sky, så vi måtte inn i eget system for å få tilgang.

Vi så jo at vi hadde problemer, og når stadig mer og mer foregår på nett, merket vi et behov for å oppgradere oss for å kunne følge med og ikke minst gjøre hverdagen enklere, uten nedetid og mer tilgang på e-post f.eks. via mobil og direkte uten å måtte gå gjennom server, osv. 

Les om «En natt forbi – En Jan Eggum musikal» med nypremiere 28. februar.

Vi forhørte oss med kollegaer, vi snakket også med Folketeatret som har omtrent samme behov som oss i deres drift og ble anbefalt Runtime som IT-partner. Vi tok kontakt og fikk raskt svar og fikk tatt et møte med Runtime.

Vi valgte å inngå et samarbeid med Runtime, som er en lokalalleverandør av IT-systemer og tjenester.

 

IT-partner med bransjeerfaring

Runtime har lang fartidstid i bransjen, og er IT-driftspartner for mange SMB i Oslo. Bedriften er bygget rundt verdier; tilgjengelig, pålitelig og personlig, og har vært i drift i mer enn 30 år. Det er god atmosfære i bedriften, som smitter lett over på kunder.  

«Ofte ser vi at bedriftene har feil-investert i utstyr som ikke er designet for deres bruk.»

Runtime har installert nettverk i både små- og store skalaer. Ofte ser vi at bedriftene har feil-investert i utstyr som ikke er designet for deres bruk, sier daglig leder Fredrik Homb i Runtime.

Teknologien endres i rekordfart. Det som er nytt i dag er gammelt i morgen. Derfor er det viktig at løsningen er designet i forhold til morgendagens behov.

Det var tilfelle her også; dårlig dekning, uoversiktlig administrering da det var frittstående WiFi aksesspunkter. Lappeteppe. Dårlig hastighet og gammel teknologi.

Med plantegninger i hånden gjorde seniorkonsulent Egil Karlsen befaring sammen med Chat Noir. Sammen gikk de igjennom områder for dekning og hvor WiFi punktene bør settes opp. Løsningen som ble designet av konsulenten med dekningskart fikk raskt aksept.

Chat Noirs egen elektriker satte opp kontaktpunktene og kablet iht. planen. Aksesspunktene ble montert i taket for å gi best mulig dekning og spredning. Deretter ble de gamle WiFi-punktene koblet ned slik at de ikke skulle forstyrre de andre.

Løsningen er satt opp med sentral administrasjon og overvåkning. Skulle brannmuren eller en av WiFi-punktene gå ned eller gi noen form for varsel vil Runtime få beskjed og kan evt. rykke ut.

«Idag er Chat Noir svært fornøyde med Runtime»

Suksess

Idag er Chat Noir svært fornøyde med Runtime, sier daglig leder Anders. Vår nye IT-partner, Runtime er proaktive, kommer med anbefalinger til forbedringer og følger opp ifht. opplæring – Spesielt vil jeg trekke frem deres sikkerhetsprogram: Runtime Security Awareness – Det har hjulpet oss å bli bedre og bevisstgjøre våre folk til nettvett.

Runtime svarer utrolig raskt på henvendelser, både på e-post og tlf. Og er raske på å ta tak i ting og følge opp dersom vi opplever utfordringer eller vi lurer på noe.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Del innlegget med andre

Facebook
Twitter
LinkedIn
Hopp rett ned til innholdet