fbpx

Nye arbeidsvaner – flere nye funksjoner i Teams

En dame som gjør yoga med hender på et hjemmekontor

Mye har endret seg i de siste årene, våre arbeidsvaner og måten vi jobber på. Flere bedrifter har innskrenket arealene og ansatte får tilbud om kombinasjon av hjemmekontor og kontorplass i bedriftens lokaler; hybrid arbeidsplass.  

Microsoft Teams adopterer og tilrettelegger de nye arbeidsvanene. Vi oppdaterer deg med de nyeste funksjonene i Teams. 

Nye arbeidsvaner

I tiden fremover vil vi mennesker ha enda større behov for samarbeid i team og prosjekter. Samtidig vil behovet også være stor for samhandling, uavhengig av hvor man befinner seg; i kontor, på hjemmekontor ol.  

I februar skrev vi om hybrid arbeidsplass – den nye normalen. Ifølge en rapport fra Microsoft er en av faktorene for å bygge en innovativ arbeidsplass – er å fremme samarbeid, både internt og eksternt.  

Microsoft Teams er en av de mest anvendte samhandlingsverktøyene i verden. Med nesten dobling fra 75 millioner i 2020 til 145 millioner aktive brukere i april 2021. Den meste av økningen skjedde under pandemien covid-19.  

Aldri før har fokuset på samhandling vært så sterk som under pandemien. Teams fortsetter utviklingen og nå er de her med enda flere funksjoner.  

Møter og webinarer i Teams

«Deltagelse dashboard» gir deg detaljert oversikt og gjør det lettere å forstå deltakelse som registrerte vs oppmøtte. Tidligere kom dette som en sluttrapport i en csv fil, som i og for seg kunne være vanskelig å forstå. Denne er nå integrert i brukergrensesnittet og gir en god oversikt.  

Deltagelse dashboard

Mer kontroll  

Tidligere kunne deltakerne rekke opp hånden for å indikere at de ønsker å si noe. Denne funksjonen finnes fortsatt, men nå kan administrator i tillegg ta ned alle hendene. Denne funksjonen gir mer kontroll til administratorer.  

Chat bobler 

Chat eller meldinger sendt under møter kan nå sees på skjermen som et overlegg. På den måten slipper man å åpne chat-vindu hver gang. En annen fordel er at man sparer plass på skjermen.  

Laserpeker i PowerPoint Live 

En viruell laserpeker og tusj annotering er nå tilgjengelig i PowerPoint Live. Presentatør kan engasjere deltakerne ved å tegne og peke på områder av en PowerPoint presentasjon. Akkurat som du kan gjøre på en reell tavle.

Runtime | IT-tjenester til små- og mellomstore bedrifter

Møteromsløsninger 

Teams sertifiserte løsninger – Yealink er den første produsenten som ble Teams sertifisert. Dette kan vi nå tilby i vårt sortiment. 

Nylig har vi gått i samarbeid med Kontorteknologi som leverer A/V løsninger. Sammen tilbyr vi løsninger for møterom, streaming, videovegg og digital skilting. 

Kontorteknologi har mer enn 20 års bransjeerfaring og treffer de samme verdiene som Runtime. Vi kan alene eller sammen med vår samarbeidspartner gjøre befaring og hjelpe deg med den rette løsning for din bedrift.  

Gratis befaring av møterom

Nyhet for Mac-brukere 

Stand-alone versjonen på Mac kan nå inkludere lyd når de deler innhold eller skjerm. Man får opp en opsjon om å inkludere lyd fra datamaskinen. Spesielt greit for de som har behov for VoiceOver eller musikk. Alt dette uten synkroniseringsproblemer og ekko.   

Skype Business utgår 

Skype har vært en suksess for Microsoft i mange år. Nå som Teams er her, er behovet Skype utvasket. Teams kan gjøre mye mer og mange av funksjonene er allerede implementert i Teams. Merk at det kun er Skype for Business som utgikk den 31. juli 2021.  

Bruker du eller din bedrift Skype for Business kan dere få assistanse fra Microsoft til oppgradering.  

Ønsker dere større glede av Teams i bedriften deres, må dere gjerne kontakte oss.

Vi kan Teams og hjelper dere gjerne, enten om dere allerede har tatt i bruk Teams eller er helt i startgropa. Vi har god erfaring med å gjennomføre Teams workshop med mål om at din bedrift utnytter dette fantastiske verktøyet som Teams er. 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Del innlegget med andre

Facebook
Twitter
LinkedIn
Hopp rett ned til innholdet