Digitale møter? 3 faktorer ved valg av løsning til møterommet

Digitale møter? 3 faktorer ved valg av løsning til møterommet

Måten vi samhandler på har endret seg betydelig i de siste årene. Digitale møter har blitt en del av vår hverdag. Bedriftene åpner seg stadig mer for hybride arbeidsplasser. Vi har smeltet sammen en sjekkliste for hvilke faktorer du må se etter ved valg av riktig løsning til ditt møterom. 

Det vil være feil å si at ingenting er forandret. Måten vi jobber på har endret seg betraktelig i de siste årene, og kanskje spesielt det siste året da påbudet om hjemmekontor kom. Selv om Norge har gjenåpnet, bruker vi mer tid foran skjermen. Statistikkene viser en markant økning av hvordan vi bruker internett. Microsoft Teams har 145 millioner daglige aktive brukere på verdensbasis. På jobben bruker vi mer av programmer som Microsoft Teams. I 2021 er det «must» å ha webkamera og mikrofon innebygd i datamaskinen.  

Aldri før har vi i Runtime hatt så stor etterspørsel etter Teams workshop. Hvilket betyr at behovet for samarbeid, dele og kommunisere har økt. Med digitale møter sparer vi tid og reisekostnader, som resulterer i at vi ønsker oss gode og funksjonelle møterom.

 

Digitalt møte

Å avholde digitale møter har blitt den nye normen og med tiden har de fleste funnet sin måte å ha møter på. Likevel ser vi at det er naturlig med påfyll fra vårt ståsted og erfaring.  

Det er fortsatt mange bedrifter som har gitt sine ansatte friheten til å jobbe hjemmefra. Tankesettet rundt hjemmekontor har endret seg etter pandemien.

For effektive møter fra hjemmekontoret har vi laget en sjekkliste som gir gode og produktive møter.  

  • Ha en klar agenda  

Lag noen punkter til agendaen og send til møtedeltakerne minst 24 timer i forveien. Det vil gi deltakerne rom for eventuelle tilbakemeldinger og møtet blir mer effektivt.  

  • Sett tidsbegrensning 

Fokus er svært viktig og derfor er det også viktig at tidsberegningen er satt i forhold. De første fem minuttene kan brukes til å lette på situasjonen. De neste 30 minuttene kan være selve møte og deretter sett av 10 minutter til spørsmål og diskusjon. Tidsbegrensning gir produktive møter.  

  • Konkluder og del notater 

Konkluder møtene med neste gjøremål og sett opp tid for eventuelt neste møte. I etterkant av møte er det alltid smart å oppsummere. Da blir det lettere å huske til neste gang samtidig som man kan bruke det til referanse.  

Jobber du i Teams og lurer på hvordan du kan jobbe i flere viduer? Da anbefaler vi deg denne videoen. 

 

Det nye møterommet – 3 viktige faktorer

Et møterom skal være innbydende og funksjonelt. Vårt fokus er å redusere risiko, fremme vekst og gi deg en problemfri IT-hverdag. 

For at det nye møterommet skal fungere optimalt er det endel ting som må på plass. Runtime har ekspertisen i sikkerhet, nettverk og Microsoft Teams. Det setter oss i en unik posisjon overfor våre kunder. De har kun ett kontaktpunkt, Single Point of Contact (SPOC). Det gir forutsigbarhet, reduserte kostnader og effektiv support når behovet oppstår, uten å måtte forholde seg til flere leverandører.

Under har vi laget en liste over tre faktorer som er viktige å ha med ved valg av rett løsning til det nye møterommet.

Lyd og bilde 

I forkant av tilbudet gjør vi en befaring – her ser vi på størrelsen av rommet, lysforholdet og antall personer som skal bruke rommet.  

Bilde er en viktig faktor. Her vil blant annet lyssterkhet spille en stor rolle på skjermen. Den er oppgitt i antall nit, en måleenhet for luminans (lystetthet). En mobiltelefon har 100-200 nits. Ved normale lysforhold i et rom vil en skjerm med 500 nits være nok, mens for digitale skilt må man ha 1000 nits.  

Lyd er like viktig for – den skal være klar, slik at man kan høre alle i rommet og versa vis på andre siden. 

Støttesystemer 

Støttesystemer og påbyggingsmuligheter er en annen viktig faktor for valg av løsningen. Det er ikke alltid pris man skal gå etter, den kan enkelt finansieres. Hos oss kan du få finansiering (leasing) på hele løsningen. 

En løsning bør være skalerbar med for eksempel eksterne støyreduserte mikrofoner, og andre ting som styringspanel, som kan plasseres på bordet for enklere tilgang. Snakk med oss så hjelper vi deg med rett valg.  

Hva er inkludert? 

Vi er opptatt av du får er en helhetlig opplevelse av løsningen. Det vil si alt fra den første kontakten til levering, oppsettet og bruken av det.

Vi har egne montører som setter opp løsningen. Egen supportavdeling som du kan ringe til og en fast kontaktperson. 

Vurderer du et nytt møterom eller ønsker å fornye møterommet ditt?  Kontakt oss for en uforpliktende gratis befaring.  

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Del innlegget med andre

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skip to content